Abstrakt
NAUCZANIE UMIEJĘTNOŚCI W TRAKCIE IZOLACJI SPOWODOWANEJ COVID: WNIOSKI
Wprowadzenie. Dystansowanie społeczne to jeden ze środków bezpieczeństwa zalecanych w trakcie pandemii spowodowanej COVID 19. Pomaga to ograniczać transmisję wirusa poprzez zwiększanie fizycznej odległości oraz redukowanie częstotliwości spotkań w miejscach w których przebywa duża liczba osób, takich jak uniwersytety czy miejsca pracy. W odpowiedzi na wspomniane restrykcje, Szkoła Pielęgniarstwa i Położnictwa Uniwersytetu Birmingham niezwłocznie przekształciła większość zajęć studentów w tryb online. Jednak w przypadku studentów kierunków medycznych taka forma nie zawsze wydaje się możliwa, zwłaszcza w odniesieniu do umiejętności klinicznych, które nie mogą być nauczane w trybie zdalnym. Uniwersytet Birmingham w ostatnim czasie aktywnie poszukiwał rozwiązań dotyczących potrzeb nauczania tego typu umiejętności. W kwietniu otwarto kampus działający jako Centrum Szkolenia Umiejętności aby pomoc setkom studentów podnieść kwalifikacje poprzez podjęcie się przez nich rozszerzonej praktyki zawodowej w formie wsparcia dla pracowników służby zdrowia walczących na pierwszej linii frontu z COVID 19. Kiedy Uniwersyteckie Centrum Szkolenia Umiejętności zostało otwarte, faza planowania skupiała się na zapewnieniu kadrze i studentom bezpieczeństwa..
Podsumowanie. Wdrożone plany oznaczały, że nauczanie umiejętności klinicznych musiało być zorganizowane inaczej niż przed izolacją, w sposób bezpieczny i możliwy do utrzymania dla przyszłych potrzeb.
Bibliografia
1. Dept of Health and Social Care. Coronavirus action plan: a guide to what you can expect across the UK. Crown Copyright; 2020. [online] ttps://www.gov.uk/government/publications/coronavirus-action-plan/coronavirus-action-plan-aguide-to-what-you-can-expect-across-the-uk
2. Health and Safety Executive. Talking with your workers about preventing coronavirus. Crown Copyright; 2020. [online] http://www.hull.gov.uk/sites/hull/files/media/HSE_-_Talking_wit.pdf
3. Nursing and Midwifery Council. Future Nurse: Standards of profi ciency for registered nurses. NMC; 2018.
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.
Prawa autorskie (c) 2020 Autorzy