Poprawa zdolności i możliwości w zakresie badań naukowych pielęgniarek, położnych oraz innych przedstawicieli personelu medycznego. Ocena wpływu Raportu Finch’a (2007)

Autor

  • Christine Sylvia Jackson Principal Research Fellow, Faculty of Health, life and Social Sciences, University of Lincoln Autor
  • Tony Butterworth Autor

Słowa kluczowe:

badania naukowe, Raport Fincha

Abstrakt

POPRAWA ZDOLNOŚCI I MOŻLIWOŚCI W ZAKRESIE BADAŃ NAUKOWYCH PIELĘGNIAREK, POŁOŻNYCH ORAZ INNYCH PRZEDSTAWICIELI PERSONELU MEDYCZNEGO. OCENA WPŁYWU RAPORTU FINCH’A (2007)

Publikacja “Rozwijanie najlepszych specjalistów badań naukowych” znana jako Raport Fincha (2007) stała się w Wielkiej Brytanii platformą, w ramach której rozwinęło się wiele inicjatyw wspierających kliniczne akademickie ścieżki kariery.
Wielka Brytania posiada zrównoważony i finansowany program studiów magisterskich, doktoranckich, podoktoranckich oraz dla starszych wykładowców klinicznych, który rozwija kompetencje badawcze jak również daje możliwości kariery dla pielęgniarek, położnych i innych przedstawicieli personelu medycznego.  Istnieje widoczny wpływ poprawy zdolności i możliwości w zakresie badań naukowych wśród studentów studiów magisterskich, którzy odnoszą większe sukcesy w uzyskiwaniu konkurencyjnych tytułów doktorskich. Ci najlepsi kierują swoimi własnymi zespołami badawczymi, prowadzą badania kliniczne. Projekty mentorskie oferowane kiedyś dla starszych nagrodzonych badaczy, obecnie przyznawane są młodszym, zapewniając trwałość ścieżki kariery naukowej.

Bibliografia

1. Developing the best research professionals. Qualified graduate nurses: recommendations for preparing and supporting clinical academic nurses of the future. Report of the UKCRC subcommittee for Nurses in Clinical research (Workforce); 2007.

2. Developing a clinical academic career for nurses and midwives. Council of Deans and Heads of UK University Faculties of Nursing, Midwifery and Health Visiting. A consultation paper; 1999.

3. Butterworth A, Jackson C, Brown E, et al. Clinical academic careers for educators and researchers in nursing. Journal of Research in Nursing. Sage Publications, London, 2005; 10 (1), 85-97.

4. Butterworth T, Jackson C, Orme M, et al. StLaR HR Plan Project. Phase II Strategic Report. Developing and sustaining a world class workforce of educators and researchers in health and social care. A report to the Strategic Learning and Research Committee (StLaR) Project Report. Strategic Learning and Research Advisory Group (StLaR)/National Health Service University. 2004. http://eprints.lincoln.ac.uk/920/

5. Best Research for Best Health: a new national research strategy. Department of Health, 2006.

6. Developing the Role of the Clinical Academic Researcher in the Nursing, Midwifery and Allied Health Professions. Department of Health; 2012.

7. Clarke C and Reed J ‘Case Study Research’ in Gerrish, K and Lacey A. (eds) The Research Process in Nursing,5th ed. Blackwell, pp302-315.

8. Jackson C and Butterworth T. Everyone’s business, no-one’s responsibility; reporting clinical academic research activity by nurses in the United Kingdom. Journal of Research in Nursing. Sage Publications, London, 2007; 12(3) 213-223.

9. Pathways to the future: the early career of researchers in the UK. A report by the Council for Science and Technology, 2007.

10. Competency Framework for Clinical Research Nurses. October 2011 [Online],Available from

http://www.rcn.org.uk/development/researchanddevelopment/rs/publications_and_position_statements/competencies Accessed 6th October 2011.

Opublikowane

2012-09-01