Przekształcanie personelu pielęgniarskiego w Stanach Zjednoczonych Ameryki: znaczenie studiów pielęgniarskich

Autor

  • Dianne Cooney Miner Wegmans School of Nursing, American Academy of Nursing Autor

Słowa kluczowe:

studia licencjackie, transformacja kształcenia pielęgniarek w USA

Abstrakt

PRZEKSZTAŁCANIE PERSONELU PIELĘGNIARSKIEGO W STANACH ZJEDNOCZONYCH AMERYKI: ZNACZENIE STUDIÓW PIELĘGNIARSKICH

W ramach dyskusji na temat „pielęgniarki przyszłości”, Instytut Medycyny, jedna z czterech Narodowych Akademii Stanów Zjednoczonych, wydał w 2012 roku raport zatytułowany: Przyszłość Pielęgniarstwa: zarządzając zmianą, poprawiając zdrowie. Ten raport apeluje o transformację edukacji pielęgniarskiej w Stanach Zjednoczonych w celu przygotowania absolwentów do wysokiej jakości opieki nad pacjentem poprzez umiejętność wcielania się w rolę opiekuna, osoby projektującej opiekę, zarządzającej opieką czy członka grupy zawodowej. Kształcenie pielęgniarek na poziomie studiów licencjackich (BSN) zostało uznane jako podstawowy element tej transformacji i w związku z tym, Instytut Medycyny zaleca, że przynajmniej 80% personelu pielęgniarskiego w Stanach Zjednoczonych powinno posiadać takie wykształcenie do roku 2020. Ów apel o reformę edukacji pielęgniarek pochodzący zarówno od liderów amerykańskiego pielęgniarstwa, przedstawicieli szkolnictwa wyższego jak i polityki zdrowotnej został wzmocniony przez liczne badania, które pokazują korelację między wyższym poziomem wykształcenia pielęgniarek i lepszymi wynikami pacjentów. Badania nad możliwościami personelu pielęgniarskiego z wykształceniem licencjackim trwają nadal, zaś w niniejszej prezentacji zostanie przedstawiony model kształcenia licencjackiego stworzony przez Amerykańskie Stowarzyszenie Pielęgniarskich Szkół Wyższych.

Bibliografia

1. Institute of Medicine .The future of nursing. [internet]. 2010. [cited 2012 July 7]. Available from:

http://www.iom.edu/Reports/2010/The-Future-of-Nursing-Leading-Change-Advancing-Health.aspx

2. American Association of Colleges of Nursing. Essentials of baccalaureate education for professional nursing practice. [internet].2008. [cited 2012 July 12] Available from: http://www.aacn.nche.edu/Education/pdf/BaccEssentials 08.pdf

3. United States Department of Health and Human Services, Health Resources and Services Administration. The National Advisory Council on Nursing Education and Practice: The first report to the Secretary of Health and Human Services.[internet]. 2001. [cited 2012 July 12]. Available from: http://bhpr.hrsa.gov/nursing/NACNEP/reports/first/default.htm

4. United States Department of Health and Human Services, Health Resources and Services Administration. HRSA study finds nursing workforce is growing. [internet]. 2010. [cited 2012 July 12]. Available from: http://www.hrsa.gov/about/news/pressreleases/2010/100922nursingworkforce.htm

5. Institute of Medicine. Health professions education: A bridge to quality. [internet].2003. [cited 2012 July 12]. Available from: http://iom.edu/Reports/2003/Health-Professions-Education-A-Bridge-to-Quality.aspx

6. American Association of Colleges, Nursing Quality and Safety in Nursing Education Consortium. [internet]. 2010. [cited 2012 July 12]. Available from: http://www.aacn.nche.edu/qsenec/about.html

7. Benner P, Stuphen M, Leonard V et al. Educating nurses: A call for radical transformation. Stanford, CA: The Carnegie Foundation; 2010.

8. American Association of Colleges of Nursing. Tri Council for Nursing issues new consensus policy statement on the educational advancement of registered nurses.[internet]. 2010. [cited 2012 July 12]. Available from http://www.aacn.nche.edu/Education/pdf/TricouncilEdStatement.pdf

9. Aiken LH, Clarke SP, Cheung R. Education levels of hospital nurses and surgical patient mortality. J Am Med Assoc. 2003; 290 (12):1617-1623.

10. Estabrooks CA, Midodzi WK, Cummings GG. The impact of hospital nursing characteristics on 30-day mortality. Nurs Res. 2005; 5 (2): 74-84.

11. Tourangeau AE, Doran DM, Hall LM. Impact of hospital nursing care on 30-day mortality for acute medical patients. J Adv Nurs. 2007; 57(1):32-44.

12. Friese CR, Lake ET, Aiken LH. Hospital nurse practice environments and outcomes for surgical oncology patients. Health Services Research. 2008; 43:1145-1163.

13. Goode CJ, Blegen, MA. The link between nurse staffing and patient outcomes. [internet]. ANCC National Magnet Conference; 2009 October 2; Louisville, KY. [cited 2012 July 12]. Available from: http://www.softconference.com/ancc/sessionDetail.asp?

14. Weinberg DB, Cooney- Miner D, Perloff J. Building collaborative capacity: Promoting interdisciplinary teamwork in the absence of formal teams. Med Care. 2011; 49 (8):716-23.

15. Weinberg DB, Cooney- Miner D, Perloff J. Analyzing the relationship between nursing education and patient outcomes. J Nurs Reg. 2012; 3 (2):4-9.

16. American Public Health Association. Public Health Nursing Section. Definition and role of public health nursing. Washington, DC: American Public Health Association; 1996

17. Quad Council of Public Health Nursing Organization. Public health nursing competencies. Pub Health Nurs. 2004; 21 (5):443-452.

Opublikowane

2012-09-01