Wstępne informacje o koncepcji diagnostycznej zaburzeń psychicznych w DSM-5 – cz. II. Zaburzenia psychiczne dzieci

Autor

  • Andrzej Czernikiewicz Klinika Psychiatrii, Uniwersytet Medyczny w Lublinie Autor

Słowa kluczowe:

narzędzia diagnostyczne, DSM-5

Abstrakt

W poprzednim numerze naszego czasopisma informowałem o podstawowych założeniach nowego narzędzia diagnostycznego Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, czyli DSM-V w odniesieniu do osób dorosłych. Przypominam, że w artykule redakcyjnym w styczniowym numerze Am J Psychiatry Freedman i wsp. formułują stwierdzenie na temat innowacyjności tej wersji DSM już w tytule artykułu „Nowe pączki i stare ciernie” [1]. Jakie zmiany przynosi DSM-5. …

Bibliografia

1. Freedman R., Lewis D.A., Michels R. i in. (2013): The initial field trials of DSM-5: New blooms and old thorns. Am J Psychiatry 170, 1, 1-5.

2. Regier D.A., Narrow W.E., Clarke D.E. i in. (2013): DSM-5 field trials in the United States and Canada: part II: testretest reliability of selected categorical diagnoses. Am J Psychiatry 170, 1, 59-70.

Pobrania

Opublikowane

2013-04-20

Jak cytować

Czernikiewicz, A. (2013). Wstępne informacje o koncepcji diagnostycznej zaburzeń psychicznych w DSM-5 – cz. II. Zaburzenia psychiczne dzieci. Current Problems of Psychiatry, 14(1), 7-8. https://czasopisma.umlub.pl/cpp/article/view/2449