Rozwój kompetencji zawodowych pielęgniarek i położnych w zakresie zarządzania na podstawie transferu innowacyjnych rozwiązań szkoleniowych z Francji i Rumunii

Autor

  • Magda Mańkowska Syntea S.A. Autor

Słowa kluczowe:

pielęgniarstwo, zarządzanie w służbie zdrowia, technologie informacyjno-komunikacyjne

Abstrakt

ROZWÓJ KOMPETENCJI ZAWODOWYCH PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA NA PODSTAWIE TRANSFERU INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ SZKOLENIOWYCH Z FRANCJI I RUMUNII

Wstęp. Jednym z najważniejszych priorytetów Unii Europejskiej jest poprawa jakości szkolnictwa zawodowego w oparciu o współpracę pomiędzy sektorem edukacji a przyszłymi pracodawcami zarówno na poziomie krajowym jak i europejskim.
Ponadto istotnym elementem w rozwoju edukacji jest wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych. Pozwalają one na unowocześnienie procesu edukacyjnego, rozwój kompetencji informatycznych niezbędnych w pracy zawodowej oraz w dużym stopniu wspierają proces „Uczenia się przez całe życie”.

Cel. Celem projektu było opracowanie nowoczesnego programu szkoleniowego w zakresie zarządzania w pielęgniarstwie, kompleksowe przygotowanie innowacyjnych materiałów dydaktycznych opartych na technologiach informatycznych oraz wdrożenie pilotażowego szkolenia zgodnie z wypracowanym modelem.

Materiał i metoda. Projekt powstał na bazie francuskiego programu nauczania wdrażanego jako kierunek studiów w zakresie zarządzania w pielęgniarstwie.

Wyniki. Rezultatem działań realizowanych w ramach projektu było wdrożenie pilotażowych szkoleń oraz warsztatów oceniających realizację pilotażu.

Wnioski. Ankiety ewaluacyjne przeprowadzone podczas realizacji projektu wskazują na potrzebę dalszego rozwoju nowoczesnych technik w zakresie kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie, które jednocześnie stanową odpowiedź na rosnące wymagania rynku pracy.

Pobrania

Opublikowane

2012-09-01