Rozwój kompetencji zawodowych pielęgniarek i położnych w zakresie zarządzania na podstawie transferu innowacyjnych rozwiązań szkoleniowych z Francji i Rumunii
Słowa kluczowe:
pielęgniarstwo, zarządzanie w służbie zdrowia, technologie informacyjno-komunikacyjneAbstrakt
ROZWÓJ KOMPETENCJI ZAWODOWYCH PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA NA PODSTAWIE TRANSFERU INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ SZKOLENIOWYCH Z FRANCJI I RUMUNII
Wstęp. Jednym z najważniejszych priorytetów Unii Europejskiej jest poprawa jakości szkolnictwa zawodowego w oparciu o współpracę pomiędzy sektorem edukacji a przyszłymi pracodawcami zarówno na poziomie krajowym jak i europejskim.
Ponadto istotnym elementem w rozwoju edukacji jest wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych. Pozwalają one na unowocześnienie procesu edukacyjnego, rozwój kompetencji informatycznych niezbędnych w pracy zawodowej oraz w dużym stopniu wspierają proces „Uczenia się przez całe życie”.
Cel. Celem projektu było opracowanie nowoczesnego programu szkoleniowego w zakresie zarządzania w pielęgniarstwie, kompleksowe przygotowanie innowacyjnych materiałów dydaktycznych opartych na technologiach informatycznych oraz wdrożenie pilotażowego szkolenia zgodnie z wypracowanym modelem.
Materiał i metoda. Projekt powstał na bazie francuskiego programu nauczania wdrażanego jako kierunek studiów w zakresie zarządzania w pielęgniarstwie.
Wyniki. Rezultatem działań realizowanych w ramach projektu było wdrożenie pilotażowych szkoleń oraz warsztatów oceniających realizację pilotażu.
Wnioski. Ankiety ewaluacyjne przeprowadzone podczas realizacji projektu wskazują na potrzebę dalszego rozwoju nowoczesnych technik w zakresie kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie, które jednocześnie stanową odpowiedź na rosnące wymagania rynku pracy.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2012 Magda Mańkowska (Autor)

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.